خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  زینب موسوی، کمدین ایرانی به دو سال حبس محکوم شد

زینب موسوی، کمدین ایرانی به دو سال حبس محکوم شد

خبرگزاری هرانا – زینب موسوی، کمدین ایرانی و خالق شخصیت «امپراطور کوزکو» از صدور حکم دو سال زندان برای خود خبر داد. خانم موسوی اواسط مهرماه توسط نیروهای امنیتی در قم بازداشت و اواخر آبان ماه با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زینب موسوی، کمدین ایرانی و خالق شخصیت «امپراطور کوزکو» از صدور حکم دو سال حبس برای خود خبر داد.

خانم موسوی با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود نوشت: “در دوران بازداشتش ۲۵ روز در انفرادی بوده و به دو سال زندان محکوم شده است.”

وی، همچنین پیشتر تلویحا از دوسال زندانش صحبت کرده بود و با انتشار عکس گربه هایش نوشته بود “من دو سال نباشم چه کسی از شما نگهداری می‌کند.”

زینب موسوی، یکی از نخستین زنان مجری استندآپ کمدی در ایران و خالق شخصیت «امپراطور کوزکو» روز چهارشنبه ۲۰ مهرماه، توسط نیروهای امنیتی در قم بازداشت و اواخر آبان ماه با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود.

تا لحظه تنظیم این گزارش، از اتهامات مطروحه علیه وی اطلاعی در دسترس نیست.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید